Výrobky z organické bavlny táhnou

25.08.2010

7390021PB2_aV článku Proč kupovat výrobky z organické bavlny?, zveřejněném na začátku tohoto roku, jsme se organické bavlně – event. biobavlně – věnovali z obecného hlediska. Každý už dnes ví, že jde o surovinu, u které je proces pěstování i zpracování prováděn s minimem dopadů na životní prostředí, musí být zajištěny důstojné pracovní i mzdové podmínky a zamezeno práci dětí.

Podívejme se podrobněji na údaje, které podporují tvrzení, že zájem o výrobky z organické bavlny a jejich samotné prodeje narůstají. Organizace Organic Exchange, zastřešující světový trh s biobavlnou, ve své zprávě za rok 2009 uvádí, že v tomto období proti předchozímu roku trh s výrobky z organické bavlny na celém světě posílil o 35 procent. Od počátku desetiletí každoročně stoupá dokonce o průměrných 40 procent! Jistý vliv krize tedy lze pozorovat i zde, ale jde vlastně jen o mírné snížení samotného růstu.

Organic Exchange navíc předpokládá, že v roce 2010 a 2011 obchod s textilem z biobavlny bude narůstat o 20 až 40 procent. Znamenalo by to, že z loňských 4,3 miliard USD by světový obrat letos vzrostl na odhadovaných 5,1 miliard a v příštím roce na 6 miliard USD. Setrvalý nárůst prodejů má několik příčin. Na zvyšující se zájem veřejnosti v tzv. civilizovaných zemích o vše ekologické reagovali světoví výrobci značkového textilu a svým zákazníkům nabízejí stále atraktivnější produktové programy z organické bavlny a dalších ekologicky vyráběných vláken. Vyšší prodej má zpětně vliv na snižování nákladů, a tak se ceny těchto výrobků více a více blíží cenám produktů z běžných surovin. O které značkové výrobce jde? O ty nejvýznamnější. Na předních místech najdeme například C & A, Nike, H & M, Levi Strauss či Adidas. Řada z nich také oznámila, že mají zájem svoji nabídku z organických tkanin i nadále rozšiřovat a ještě více dbát o zabezpečení ekologických výrobních procesů. Jděme tedy cestou ekologických reklamních předmětů i vy a pomožme společně přírodě.4080260PB2

Samotná produkce organické bavlny v letech 2008 a 2009
postupně vzrostla o 20 procent a v současné době se biobavlna
pěstuje ve 22 zemích na více než 250 tisících hektarech.

Přehled nejnovějších článků

Nejoblíbenější produkty

Důvěřuje nám spousta známých značek.

Spolehlivé služby provádíme i pro tisíce středních i malých zákazníků.
Staňte se dalším spokojeným klientem.

Kategorie