V celém webu
Pokročilé
vyhledávání
 

Dobrá reklama je ta, která přináší užitek

02.07.2012

Zlatou nití našich letošních statistik jsou údaje z výzkumu Advertising Specialty Institute (ASI) z roku 2010 (loňská studie zatím není k dispozici). Nahlédli jsme, jaké reklamní a dárkové předměty jsou nejoblíbenější, jak dlouho jsou vlastněny, že značkové produkty jsou vítány… a v předposlední statistice jsme si v závěru odpověděli na otázku, proč jsou reklamní účinky 3DR předmětů vysoké. Dnes k tomuto fatálnímu tématu reklamy podrobněji.

Proč je tedy reklamní efekt 3DR předmětů tak vysoký? Protože je jejich majitelé na rozdíl od ostatních reklamních nástrojů používají. Ale abychom nekřivdili: pod reklamním bannerem banky na internetu se může skrývat kalkulačka splátek nabízeného úvěrového produktu, inzerát nabídne slevový kupón atp.
I bez nějakého složitého průzkumu však platí, že reklamní a dárkové předměty mají ze všech nástrojů komunikace nejvyšší využitelnou hodnotu, stačí jen vhodně zvolit. Zkušenou účetní před zaslouženou penzí asi nepotěší outdoorové vybavení, zatímco mladého, svobodného a sportovně založeného manažera zřejmě ponechá chladným sváteční prostírání pro celou rodinu. Omluvíme se za tyto extrémní příklady špatného výběru, neboť se zcela jistě netýkají vás. Pokud ano, nejspíš víte, že jde o babičku a jejího vnuka a předměty se dostanou do těch pravých rukou. Obdarovat obchodního partnera či cenného zaměstnance možností obdarování jeho blízkého – to je dvojí zásah jedním dárkem.
Konečně se však podívejme na nějaká čísla. Proč si tedy anglosaský svět s frankofonním Montrealem 3DR předměty ponechává (a tedy na sebe nechá působit jejich reklamní sdělení)? Pro tři čtvrtiny respondentů výzkumu je hlavním důvodem použitelnost produktů. Pokud se tento údaj snad někomu zdá nedostatečný, může se v čase vrátit k jiné studii (PPAI a Market Tools), kterou jsme zveřejnili před více než dvěma roky. Zde je v USA uváděno dokonce 92 %! Zcela jistě nejde o negativní vývoj, ale jinou výzkumnou metodu, protože ASI ještě rok předtím uváděla v USA 81 % (viz graf).
Zbývající menšina respondentů zmínila jako hlavní důvody ponechání si předmětů jejich atraktivnost, že je příjemné je vlastnit (se zajímavě nízkou hodnotou v Austrálii, o to vyšší naopak v kategorii používání) a že odkazují na informace o dárcích. 6 % u posledně jmenovaného důvodu není v rozporu s naším tvrzením o vysokém reklamním účinku 3DR předmětů. Statistika uvádí jen hlavní příčiny ponechání a reklamní efekt je tedy u zbývajících 94 % zkoumaných osob přidanou hodnotou, která působí a působí a...

Samé přidané a využitelné hodnoty… ale takové reklamní a dárkové předměty zkrátka jsou.

graf_imi_partner_07

Facebook
Facebook

VŠE O IMI
Obchodní podmínky
Kariéra
Reference
Kontakty
Sponzoring

Další weby
Schwarzwolf.cz
KatalogMagic.cz
iMiTrade.sk

Různé
Mapa stránek
RSS
FAQ

ippag