V celém webu
Pokročilé
vyhledávání
 

Kalendáře a diáře – rok jisté reklamy

03.10.2016

Jsou reklamní a dárkové předměty sezónní a celoroční. Kalendáře a diáře patří k oběma. Pravidelně se jim věnujeme právě touto dobou, protože jde o jeden z nejčastějších dárků k svátkům závěru roku pro téměř všechny cílové skupiny. Mimo jiné proto, že po předání nastupuje jejich celoroční používání, a tedy i efektivní reklamní působení.

Při prohlídce více než 300 položek reklamních kalendářů a diářů jistě dojdete k závěru, že podle zájmů a vkusu cílovek lze vybrat vhodný pro každou. U nástěnných kalendářů se více než u ostatních typů jedná o téma, estetiku a celkově uměleckou stránku fotografií. Velké formáty až do A2 nabízejí zajímavá místa naší země i celé planety, ať již jde o města či přírodní krásy, monumenty, památky, živly, ale i témata výtvarná, fotografie krásných dívek… Najdete zde také účelné produkty s tříměsíčním a dokonce pětiměsíčním kalendáriem. S týdenním pro důležité poznámky a v bohaté tematické škále jsou skvělým dárkem stolní kalendáře. A pokud máte zájem svým obchodním partnerům věnovat individualizovaný kalendář v podobě tailor made, je možné ho řešit na míru, podobně jako diáře.

Kalendáře a diáře můžeme pojednat jako další komoditu našeho seriálu s tím, že podle výzkumů Advertising Specialty Institute jde dokonce o jednu ze sedmi zásadních kategorií 3DR předmětů! Z archivu jsme vybrali tři roky starý text se statistikami této organizace, jež dokazují popularitu kalendářů a diářů (podle věkových kategorií a v několika významných zemí). K dispozici pro vás máme samozřejmě i novější data. V srpnu tohoto roku jsme se věnovali vývoji trhu 3DR v USA a spočítali, že z dlouhodobého hlediska (2007 – 2015) zde patří kalendáře a diáře k TOP 5 reklamních a dárkových předmětů. Graf vývoje zopakujeme, navíc s přesnými údaji procentuálního podílu komodity na trhu. Pokles se v roce 2013 zastavil a budeme se zájmem sledovat další vývoj.

Kalendář je v původním významu abstraktní systém periodického členění času a orientace v něm, ovšem nás nejen v rámci 3D reklamy zajímá odvozený pojem - kalendáře a diáře v hmotné podobě. V Evropě jejich historie sahá do 13. století, kdy šlo o jedinečná, ručně psaná a kreslená díla. K výraznému rozšíření tohoto mimořádně užitečného nástroje, sloužícího k individuální i společenské organizaci života, došlo po vynalezení tiskařského stroje v polovině 15. století a do současnosti se vyvinul do široké škály produktů od kapesních kartičkových kalendáříků o velikosti vizitky po sběratelské lahůdky, jako je například legendární Pirelli.

A jak je to s názvy jednotlivých měsíců? Většina Evropy je má odvozeny z latiny a například červenec (angl. July, ital. Juglio, franc. Juillet,…) nese jméno po prvním císaři Juliu Gaiovi Caesarovi. Protože po něm nastoupil Augustus, jméno pro srpen bylo jasné. Září až prosinec mají v základě jména o dvojku nižší číslo (September je 9. měsíc, ale obsahuje 7 atd.), protože římský rok kdysi začínal 1. března!

Krásné české názvy vznikaly samozřejmě v časech národního obrození, a i když se jejich význam zdá snadno odvoditelný, existují výjimky. Například září není od přetrvávající záře slunce, ale slova zaříjen, které označovalo období počátku jelení říje.

Přejeme vám krásný přelom září a října a příjemný výběr kalendářů a diářů pro rok 2017.



graf_kalendare_diare

Facebook
Facebook

VŠE O IMI
Obchodní podmínky
Kariéra
Reference
Kontakty
Sponzoring

Další weby
Schwarzwolf.cz
KatalogMagic.cz
iMiTrade.sk

Různé
Mapa stránek
RSS
FAQ

ippag