Kšiltovka aneb do třetice pořádná 3DR

05.08.2015

Před třemi roky jsme tvrdili, že to chce pořádnou čepici a pasovali ji na korunu mezi reklamními předměty. Učinili jsme tak proto, že reklamní textil je co do finančního a množstevního objemu oborová jednička a reklamní kšiltovky (obecně pokrývky hlavy) korunují nejpozorovanější část lidského těla, tedy hlavu a obličej.

Před rokem jsme se už věnovali přímo pořádným kšiltovkám na léto a opět uvedli zajímavé a pozitivní statistiky, kde k údajům z USA přibyla data i z dalších částí světa včetně pěti evropských metropolí.

Nabídka desítek katalogových, i značkových reklamních kšiltovek s vlastním potiskem více typů je doplněna o výrobu kšiltovek na míru na míru. Pod odkazem najdete skutečnou galerii ve své podstatě sběratelských unikátů k inspiraci při návrhu kšiltovek pro své cílové skupiny. K výběru jsou různé materiály, střihy, mnoho barevných variant a také techniky aplikace loga a dalších firemních motivů, včetně opravdu luxusní 3D výšivky nebo moderního a v poslední době stále žádanějšího protrhávání materiálu na kšiltu.

Jak je to vlastně se vznikem názvu kšilt a kšiltovka? Slova pocházejí z německého schild, které znamená erb, pavéza i štít. Zda „k“ přibylo (jako u hanlivého výrazu pro obličej z německého gesicht) prostým přidáním předpony ge-, to neřešme. Kšiltovce předcházel název „bejzbolka“ a je tak zřejmé, odkud čepice se štítkem proti slunečnímu svitu pochází. Fenomén světové módy a odívání má skutečně kořeny na hřištích amerického baseballu, ovšem tyto čepice původně vzadu neměly vykrojenou látku a zapínací systém ke změně velikosti. Říkalo se jim fitted, ovšem vývoj šel dál právě k různým technikám zapínání, takže známe kšiltovky snapback se zacvakávacím páskem, strapback s kovovou přezkou, zipback s většinou suchým zipem nebo zajímavou variantu s šátkovým úvazem tieback.

Podobně jako u triček známe příběh, kdy se jejich bílá varianta stala masovým symbolem protestní kultury mladých lidí 50. let minulého století, i pro rozvoj kšiltovek měla význam komunita. V 90. letech to byli zpěváci stylu hip hop, kteří při svých vystoupeních začali nosit tento druh čepic, aby s reklamními motivy prezentovali svoji příslušnost k místu svého původu a ještě více k milovanému sportovnímu klubu. A dobře víme, jak mimořádný význam má právě kšiltovka s logem a dalšími motivy pro klubovou a spolkovou identitu).

Příslušnost k různým komunitám je dána i úpravou štítku (rovný, zahnutý), počtem panelů nebo tvarem – typickým znakem je vysoké čelo a dozadu se snižující koruna čepice apod. Sice převládá šestipanelový střih, ale známe i typ A-frame s dvěma čelními, částečně spojenými panely nebo pětipanelové varianty s různě střiženými díly. Známý je i tzv. trucker se zadními panely z dobře větrající plastové síťoviny.

Zkrátka platí, že kšiltovka vypovídá o osobnosti nositele velmi mnoho. Společně připravíme to správné řešení reklamních kšiltovek pro příslušníky vašich cílových skupin tak, aby je nosili opravdu rádi.

 

Přehled nejnovějších článků

Nejoblíbenější produkty

Důvěřuje nám spousta známých značek.

Spolehlivé služby provádíme i pro tisíce středních i malých zákazníků.
Staňte se dalším spokojeným klientem.

Kategorie