05.08.2015
Před třemi roky jsme tvrdili, že to chce pořádnou čepici a pasovali ji na korunu mezi reklamními předměty. Učinili jsme tak proto, že reklamní textil je co do finančního a množstevního objemu oborová jednička a reklamní kšiltovky (obecně pokrývky hlavy) korunují nejpozorovanější část lidského těla, tedy hlavu a obličej.
Před rokem jsme se už věnovali přímo pořádným kšiltovkám na léto a opět uvedli zajímavé a pozitivní statistiky, kde k údajům z USA přibyla data i z dalších částí světa včetně pěti evropských metropolí.
Nabídka desítek katalogových, i značkových reklamních kšiltovek s vlastním potiskem více typů je doplněna o výrobu kšiltovek na míru na míru. Pod odkazem najdete skutečnou galerii ve své podstatě sběratelských unikátů k inspiraci při návrhu kšiltovek pro své cílové skupiny. K výběru jsou různé materiály, střihy, mnoho barevných variant a také techniky aplikace loga a dalších firemních motivů, včetně opravdu luxusní 3D výšivky nebo moderního a v poslední době stále žádanějšího protrhávání materiálu na kšiltu.
Jak je to vlastně se vznikem názvu kšilt a kšiltovka? Slova pocházejí z německého schild, které znamená erb, pavéza i štít. Zda „k“ přibylo (jako u hanlivého výrazu pro obličej z německého gesicht) prostým přidáním předpony ge-, to neřešme. Kšiltovce předcházel název „bejzbolka“ a je tak zřejmé, odkud čepice se štítkem proti slunečnímu svitu pochází. Fenomén světové módy a odívání má skutečně kořeny na hřištích amerického baseballu, ovšem tyto čepice původně vzadu neměly vykrojenou látku a zapínací systém ke změně velikosti. Říkalo se jim fitted, ovšem vývoj šel dál právě k různým technikám zapínání, takže známe kšiltovky snapback se zacvakávacím páskem, strapback s kovovou přezkou, zipback s většinou suchým zipem nebo zajímavou variantu s šátkovým úvazem tieback.
Podobně jako u triček známe příběh, kdy se jejich bílá varianta stala masovým symbolem protestní kultury mladých lidí 50. let minulého století, i pro rozvoj kšiltovek měla význam komunita. V 90. letech to byli zpěváci stylu hip hop, kteří při svých vystoupeních začali nosit tento druh čepic, aby s reklamními motivy prezentovali svoji příslušnost k místu svého původu a ještě více k milovanému sportovnímu klubu. A dobře víme, jak mimořádný význam má právě kšiltovka s logem a dalšími motivy pro klubovou a spolkovou identitu).
Příslušnost k různým komunitám je dána i úpravou štítku (rovný, zahnutý), počtem panelů nebo tvarem – typickým znakem je vysoké čelo a dozadu se snižující koruna čepice apod. Sice převládá šestipanelový střih, ale známe i typ A-frame s dvěma čelními, částečně spojenými panely nebo pětipanelové varianty s různě střiženými díly. Známý je i tzv. trucker se zadními panely z dobře větrající plastové síťoviny.
Zkrátka platí, že kšiltovka vypovídá o osobnosti nositele velmi mnoho. Společně připravíme to správné řešení reklamních kšiltovek pro příslušníky vašich cílových skupin tak, aby je nosili opravdu rádi.
Nejhledanější dotazy
Kategorie