Pokročilé
vyhledávání
 

Lepší nálada na letošním veletrhu PSI Trade Fair

24.03.2010

Zprávy o loňském ročníku největší evropské výstavní akce v oboru 3D reklamy jsme uvedli slovy, že krize zasáhla nejen ekonomiku, ale i myšlení lidí. Co ukázal letošní PSI Trade Fair?

                                                                                                                           psi

Rok starý článek (https://www.imi.cz/poselstvi-z-dusseldorfu-vydrzet/) měl v titulku obsaženu výzvu „vydržet!“ a byl ukončen pozitivním předpokladem, že co je silné, jistě navíc i posílí. Ve dnech 13. – 15. ledna 2010, kdy probíhal letošní veletrh, jsme se v Düsseldorfu mohli seznámit s realitou.
Strategie asociace PSI, kdy výstavní plochy pronajímá s ročním předstihem a platbami 100% záloh, se ukázala být pro veletrh pozitivní. S ohledem na stav rozpočtů některé významné společnosti zvažovaly svoji letošní účast a vznesly na asociaci požadavek na převedení záloh na další ročník, případně jiné řešení. PSI neustoupila a účast vystavovatelů tak byla zcela srovnatelná s loňským ročníkem.
„Co se zlepšilo, byla návštěvnost a všeobecně také převažovala pozitivnější nálada,“ konstatuje Tomáš Kaderka, ředitel iMi Partner. „Vloni atmosféru veletrhu ovládala nejistota a všichni se ptali, co bude dál. V průběhu roku většina firem prováděla více či méně úspěšná protikrizová opatření a dá se říci, že na začátku tohoto roku už vidí budoucnost optimisticky. I reakce samotného trhu ukazují, že dochází k celkovému ozdravění.“
Za pozitivní však nelze považovat již vloni započatý trend posunu sortimentu do střední a nižší kategorie. Firmy většinou zúžily nabídku, aby ulehčily svým skladovým zásobám, a některé z nich v zájmu udržení obchodu dokonce volí slepou cestu v podobě laciných a roky „obehrávaných“ předmětů. To vše poznamenalo i množství novinek, kterých bylo na veletrhu k vidění méně než obvykle.
„Trh se ovšem změnil, zákazníci jsou nároční a nechtějí snižovat svůj standard. Raději zvolí méně dárků v úrovni, na kterou jsou zvyklí, než aby rozdávali levné předměty, které nikoho nezaujmou. Naší firmě se na veletrhu podařilo u hlavních dodavatelů najít v jejich nabídce tolik novinek, že jimi v tomto roce obměníme přibližně 30 % sortimentu,“ říká Tomáš Kaderka.
Vloni jsme se zmiňovali o předmětech s přívlastkem ekologické. Ty už zaznamenávají znatelný tržní vývoj hlavně v západoevropských zemích, kde je vztah k životnímu prostředí přece jen silnější než u nás. Dá se předpokládat, že se zvyšováním významu ekologie v běžném životě, ale i se stále vyšší kvalitou těchto výrobků a přibližováním jejich cen ke srovnatelnému sortimentu jednou půjde o běžné reklamní a dárkové předměty.
Tomáš Kaderka to dokumentuje konkrétním příkladem: „Jeden z našich dodavatelů přišel s nabídkou triček z bio bavlny s náležitou certifikací a za zajímavé ceny. Dosud byly tyto výrobky drahé a kvalitativně ne právě zajímavé. Nyní máme pro zákazníky krásná a na nošení příjemná trička, která se cenou blíží těm ze standardní bavlny.“
Na téma organické nebo též bio bavlny jsme více psali v článku https://www.imi.cz/organicka-bavlna-od-a-do-z/.

Hlavním motivem sortimentu letošního PSI Trade Fair se tedy bohužel staly levnější dárkové alternativy. Věřme, že pozitivní očekávání viditelné na veletrhu se postupně projeví v návratu k cenově přijatelné, ale kvalitní a nápadité 3D reklamě. Jen takový návrat vede dál.

                                                        7130_Crew_Neck_organic_300dpi_CMYK                           7030_Crew_Neck_organic_300dpi_CMYK

Facebook
Facebook

VŠE O IMI
Obchodní podmínky
Kariéra
Reference
Kontakty
Sponzoring

RYCHLÉ ODKAZY
Potisk reklamních předmětů Brno
Reklamní předměty s vlastním potiskem
Výroba reklamních předmětů Brno
Reklamní propisky s potiskem
Reklamní hrnky
Reklamní deštníky


Reklamní čepice
Reklamní mikiny
Reklamní bundy

Další weby
Schwarzwolf.cz
KatalogMagic.cz
iMiTrade.sk

Různé
Mapa stránek
RSS
FAQ

ippag