Pokročilé
vyhledávání
 

Transfer – tisk s předstihem i do zásoby

24.11.2020

V seriálu o tiskových technikách jsme pro sedmý díl vybrali transfer sítotisku. Proti klasickému sítotisku má některé přednosti, ale také omezení.

Transfer sítotisku se provádí aplikací zrcadlově převráceného motivu na přenosový papír a následným tiskem pomocí tepelného lisu na materiál. Tím je na rozdíl od klasického sítotisku téměř výhradně textil, ať už z přírodních nebo syntetických vláken. Proč tak složitý proces, když můžeme tisknout přímo sítotiskem? Rovnou zmíníme výhody uvedené v titulku: Možnost přípravy transferových potisků ještě před výrobou a dodáním reklamního textilu, případně uložení jejich části pro potisk dalších textilních výrobků v pozdější době (samozřejmě s ohledem na životnost transferů). S trochou nadsázky lze říci, že zákazník ani nemusí mít k dispozici tepelný lis a k aplikaci pak může použít obyčejnou žehličku, ale za kvalitu tisku si ručí sám.

Cenově je na tom transfer sítotisku podobně jako klasický sítotisk a vyplatí se tedy při větších zakázkách. S ohledem na zmíněné rozložení konečné aplikace v čase je ale využitelný také menšími zadavateli. V čem jsou další výhody transferu? Umožňuje trvanlivý potisk složitějších a jemnějších motivů s více barvami a jejich lepším krytím, má vysokou přesnost soutisku a zvláště v době boomu digitálních technologií se nabízí i potisk zcela reálných motivů také na jiné materiály než textil.

Technicky se motiv přenese působením tlaku a tepla tak, že se roztaví vrstva lepidla na povrchu přenosového papíru nebo fólie, vsaje se do materiálu a motiv v něm ukotví.

V porovnání s klasickým sítotiskem, který má kořeny před stovkami let v Japonsku, ten transferový je na světě teprve od roku 1951. Prvenství má na kontě americký koncern DuPont, který v roce 1802 začínal výrobou trhavin a je znám takovými produkty jako je například Teflon nebo Nylon.

Dosavadní články seriálu:

Sublimace - sublimace je moderní technika potisku reklamních a dárkových předmětů, která má hodně předností a jen málo omezení.

Výšivka - chystáte vlajku města, obce, spolku nebo klubu? Chcete obchodním partnerům věnovat výjimečný dárek ze sortimentu značkového reklamního textilu? Zde je k aplikaci motivu výšivka! Pátý díl seriálu o tiskových technikách je právě o ní.

UV tisk – UV na 3DR. Ve slovní hříčce samozřejmě chybí slovo „tisk“. Tedy, čtvrtý díl seriálu o tiskových technikách pojednává o moderním UV tisku.

Ražba - ve třetím dílu seriálu o tiskových technologiích se podíváme na ražbu. Ta se k aplikaci motivů na reklamní a dárkové předměty používá méně, ale s jedinečným efektem. Její volbou na vhodných předmětech jako kdybyste své vztahy s obdarovanými potvrdili pečetí.

Tampontisk - ve druhém díle seriálu o tiskových technikách se podíváme na často používaný tamponový tisk. Darujete v rámci svých komunikačních kampaní psací potřeby, otvíráky, USB flash disky, klíčenky, přívěšky, zapalovače, magnetky, vizitkáře, krabičky, atd.? Nechte své logo promluvit tamponem!

Sítotisk - teprve s aplikací loga a dalších motivů se předmět stává reklamním. První díl seriálu o tiskových technikách pojednával o superstar jménem sítotisk. V tom posledním – osmém – se rozloučíme gravírováním CO₂ laserem.


Facebook
Facebook

VŠE O IMI
Obchodní podmínky
Na co jsme hrdí
Pracovní příležitosti
Jsme Vám na blízku

RYCHLÉ ODKAZY
Potisk reklamních předmětů Brno
Potisk reklamních předmětů - rozmanité reklamní předměty s potiskem
Výroba a potisk reklamních předmětů Brno
Reklamní propisky s potiskem
Reklamní hrnky
Reklamní deštníky


Reklamní čepice
Reklamní mikiny
Reklamní bundy

Další weby
Schwarzwolf.cz
KatalogMagic.cz

Různé
Mapa stránek
RSS
FAQ

ippag