Pokročilé
vyhledávání
 

Opět nárůst trhu?!

19.07.2018

Nová data PPAI o vývoji trhu reklamních a dárkových předmětů hovoří jasně: vloni už osmým rokem v USA rostly prodeje, proti roku 2016 o celé 2 miliardy na 23 285 980 409 USD! Co zajímavého dále?

Vloni jsme uvedli optimistickou prognózu, že růst trhu snad bude po sedmi tučných letech dlouhodobý a rozebrali jsme změny v jednotlivých komoditách za rok 2016. Co se dělo dál například se sortimentním lídrem, tedy reklamním textilem? Zatímco předloni konečně překonal třetinový podíl na trhu (34,28 %), vloni vzrostl dokonce na 35,8 %! Poprvé byl také rozdělen na reklamní oděvy (28,8 %) a oděvní doplňky, které samy o sobě mají podíl na trhu 7 %! Trumfne je pouze nápojové nádobí s 8,4 %, jež ale pokleslo z předloňských 9,45 %. Přesto, 2. pozici si udržely i vloni. Trojka trhu – psací potřeby – ze 7,77 % v roce 2016 vloni sice poklesla na 6,6 %, ale pozici si udržela.

Podrobněji se však podíváme na obnovenou statistiku výzkumu (poprvé od roku 2007) - pořadí jednotlivých odvětví hospodářství podle investic do propagačních produktů (tabulka). Jedná se o celkem 25 oborů, kterým vévodí – jak jinak než obchod (hlavně B2B)  s téměř desetinou podílu na trhu reklamních a dárkových předmětů (9,4 %). Manažerské dárky všech komodit a ve vyšších cenových hladinách jsou zkrátka hybatelem obchodní spolupráce a proč tomu tak je, jsme psali vícekrát, například i v únoru 2014, kdy jsme dokazovali, že účinnost reklamních předmětů je vynikající.

Na druhém místě je jen o desetinku procenta slabší vzdělávání (9,3 %) v celé své šíři veřejného i soukromého školství, od školek až po univerzity. Finanční sféra s 8,1 % obsadila důstojné třetí místo a velkou pětku uzavírá výrobní sektor s 8 % a zdravotnictví se 7,1 %. Její celkový podíl na trhu dává v součtu 41,9 %! Nejméně jde v USA do 3DR investic v rámci fitness (1 %), telekomunikace (1 %) a možná překvapivě právních služeb (pouze 0,6 %!).

Jen pro zajímavost přidáme podíl na trhu menších firem s tržbami pod 2,5 mil. USD – 42,05 % - a velkých s obratem nad tuto částku – 57,95 %.

Asociace PPAI (Promotional Products Association International) výzkum provádí více než 50 let a vychází ze skutečných dat o prodejích amerických distributorských společností. Jaká by asi byla data v rámci České republiky nevíme, ale tak či onak je důležitější účinnost reklamních a dárkových předmětů ve Vašich komunikačních kampaních. Tu nejvyšší zajistí dodavatel, který není prodejcem, ale agenturou.

vyvoj_graf

podily_prodeju


Facebook
Facebook

VŠE O IMI
Obchodní podmínky
Kariéra
Reference
Kontakty
Sponzoring

RYCHLÉ ODKAZY
Potisk reklamních předmětů Brno
Reklamní předměty s vlastním potiskem
Výroba reklamních předmětů Brno
Reklamní propisky s potiskem
Reklamní hrnky
Reklamní deštníky


Reklamní čepice
Reklamní mikiny
Reklamní bundy

Další weby
Schwarzwolf.cz
KatalogMagic.cz
iMiTrade.sk

Různé
Mapa stránek
RSS
FAQ

ippag