Pokročilé
vyhledávání
 

UV na 3DR

12.11.2019

Ve slovní hříčce samozřejmě chybí slovo „tisk“. Tedy, čtvrtý díl seriálu o tiskových technikách pojednává o moderním UV tisku.

Na rozdíl od sítotisku, tampontisku a ražby, které se užívají pro aplikaci log, textů a jen stylizovaných obrázků, je UV tisk vhodný pro potisk plnobarevných motivů ve vysoké kvalitě, včetně obrazových reprodukcí či fotografií. Potisknout jím lze stovky položek:

Reflexní pásky, plastové propisky a kuličková pera, zapalovače, elastické pásky (tisk na sponu), reklamní dárky v plastových, nerezových či hliníkových krabičkách (šitíčko, lepivé papírky, platební karty, bonbony, sada na víno, sady první pomoci, nářadí, atd.), přívěsky na klíče, plastová autoškrabka, otvíráky, sluneční brýle, některé zápisníky a sady pastelek, sportovní láhve, parkovací hodiny, powerbanky, porcelánové hrnky, termohrnky, skládací a svinovací metry, konferenční desky a pouzdra, frisbee, clony na skla aut, krabičky na svačinu, USB flash disky, baterky, stojánky, bezdrátové reproduktory, …

Škála předmětů vhodná k použití UV tisku je opravdu velmi široká, ale ty musí mít hladký povrch. Výhod této tiskové technologie je více: moderní UV barvy - kde funkci ředidel přebírají speciální monomery - neschnou běžným procesem, ale po nanešení na předmět u nich působením UV záření dochází k rychlému tvrzení polymerací. A co je důležité, že při užívání předmětu už aplikovaný motiv není dále citlivý na UV světlo. Rychlost „schnutí“ vede k vysokému počtu potištěných předmětů za kratší časovou jednotku a navíc – UV tisk nijak nepoškozuje jejich materiál.

Navzdory tomu, že historie UV tisku je relativně krátká, první patent barvy vytvrditelné ultrafialovým zářením byl udělen už v roce 1946! Ovšem až téměř o tři desítky let později se s nimi začalo více pracovat v praxi.

Dosavadní díly seriálu o tiskových technikách:

Sítotisk – stovky let stará technika, kde jako u jiných nejde o tisk s plochy, ale protlačováním barev přes sítotiskovou šablonu. Potisknout lze plochy až 450 x 350 mm v široké škále materiálů od textilu až po kovy, tedy i početné portfolio reklamních a dárkových předmětů.

Tampontisk – jde o tisk z plochy, kde nosičem je silikonový tampon. Technika, průmyslově využívaná necelé půlstoletí, je určena pro potisk menších předmětů motivy i s drobnými detaily, nikoliv však na materiály s hrubým povrchem. Je-li vládcem sítotisku textil, ten je pro tampontisk tabu.

Ražba – historie ražby se ztrácí v časech před 2500 lety. Ve 3D reklamě se užívá vzácněji, a to hlavně na luxusnějších reklamních dárcích z kůže, event. jejích imitací. Zviditelnění motivu je možné tiskem přes zlatavou či stříbřitou fólii, ale platí-li, že v jednoduchosti je krása, zvolte u luxusních dárků elegantní slepotisk.

Na rozdíl od něj je vícebarevný motiv pořízený UV tiskem opravdu a do všech detailů krásně vidět. V obou případech Vám se zvolením správného reklamního předmětu pro efektivní komunikační kampaň poradí profesionální agentura.


Facebook
Facebook

VŠE O IMI
Obchodní podmínky
Na co jsme hrdí
Pracovní příležitosti
Jsme Vám na blízku

RYCHLÉ ODKAZY
Potisk reklamních předmětů Brno
Potisk reklamních předmětů - rozmanité reklamní předměty s potiskem
Výroba a potisk reklamních předmětů Brno
Reklamní propisky s potiskem
Reklamní hrnky
Reklamní deštníky


Reklamní čepice
Reklamní mikiny
Reklamní bundy

Další weby
Schwarzwolf.cz
KatalogMagic.cz
iMiTrade.sk

Různé
Mapa stránek
RSS
FAQ

ippag