17.12.2014
Ve druhé statistice minulého e-zinu jsme uskutečnili cestu kolem světa reklamních a dárkových předmětů a zjistili, které z nich dostávali respondenti od Kanady přes Evropu po Austrálii v posledních 12 měsících nejčastěji: psací potřeby, trička a tašky. Dnes zůstaneme na starém kontinentu a podíváme se hned na tři důležitá hlediska, na které se výzkum z léta 2014 v pěti metropolích Evropy zaměřil: vybavení si dárců, jak dlouho si respondenti reklamní a dárkové předměty ponechávají a proč. Těmto i dalším údajům potvrzujícím výhodnost využití 3DR předmětů v komunikačních kampaních jsme se už mnohokrát věnovali, ovšem jejich shrnutí v Londýně, Paříži, Berlíně, Římě a v Madridu je novinka. O charakteristice respondentů výzkumu je více uvedeno ve statistice, kde je i procentuální porovnání vlastnictví předmětů hlavních kategorií v uvedených evropských městech.
Takže více než osm z deseti účastníků výzkumu si vybaví dárce reklamního či dárkového předmětu! Vyhrává klasická reklamní taška s 89 % a „prohrává“ reklamní kosmetika se 71 %. Průměr ze všech kategorií předmětů 84 % je v každém případě výhra. Více v prvním grafu.
Doba ponechání si předmětů je také významná. Zde vítězí kalendáře a diáře se zajímavým číslem 10,9 měsíců. Ale protože jde o statistiku, je zřejmé, že naprostá většina obdarovaných si váš kalendář nebo diář ponechá celý rok. Například 8 měsíců ponechání si venkovních oděvů zcela jistě není v těchto metropolích dáno nízkou trvanlivostí, ale „diktátem“ módy. Samozřejmě záleží na dodavateli reklamního textilu, aby důvodem delší doby ponechání si oděvů byla nejen kvalita, ale i nadčasový vzhled. Vztahovat šest měsíců vlastnění psacích potřeb k vypsání náplně lze snad u plastových propisovaček, nikoliv u značkových per. Kosmetika s 5,3 měsíci na konci je zřejmá, ovšem předposlední reklamní trička s pouhými 5,8 měsíci by tak krátké době ve značkových variantách pod odkazem teoreticky svědčila o jejich každodenním nošení. Více ve druhém grafu.
A proč si respondenti reklamní a dárkové předměty ponechávají, nevyhazují je a nepředávají někomu jinému? Tím hlavním důvodem a zlatou nití celého 3DR tématu je jejich využití. Článek z října 2013 pojednává o respondentech v USA z léta toho roku. 77 % z nich si obdržené předměty ponechávalo právě kvůli jejich používání (zde i rozbor hlavních druhů předmětů), což se nijak významně neliší od obyvatel pěti evropských metropolí o rok později – 75 %. Další dva hlavní důvody, tedy atraktivita produktů, a že je příjemné je už jen vlastnit, měly v USA stejných 29 %, zatímco v Evropě atraktivita má výraznější vliv (32 %) než příjemný pocit z vlastnictví (23 %) – viz třetí graf.
Výzkum ASI bohužel nespecifikuje obrovský 3DR svět reklamních předmětů pro volný čas, natož jednu z jeho oblíbených kategorií, kterou jsou nářadí a další reklamní předměty pro zahradu a dílnu. Psali jsme o nich sice v březnu, ovšem správný kutil, chalupář či zahrádkář se na sezónu připravuje už teď, nemůže se jí dočkat, a tak proč mu přípravy nezpříjemnit vhodným dárkem?
Na závěr se vraťme k procentům. Obecně ve všech komoditách reklamních předmětů platí, že pokud se jejich odběratel obrátí na správného dodavatele, všechny uvedené procentní body se mohou blížit stovce.
Nejhledanější dotazy
Kategorie