3 evropská plus pro 3DR

17.12.2014

Ve druhé statistice minulého e-zinu jsme uskutečnili cestu kolem světa reklamních a dárkových předmětů a zjistili, které z nich dostávali respondenti od Kanady přes Evropu po Austrálii v posledních 12 měsících nejčastěji: psací potřeby, trička a tašky. Dnes zůstaneme na starém kontinentu a podíváme se hned na tři důležitá hlediska, na které se výzkum z léta 2014 v pěti metropolích Evropy zaměřil: vybavení si dárců, jak dlouho si respondenti reklamní a dárkové předměty ponechávají a proč. Těmto i dalším údajům potvrzujícím výhodnost využití 3DR předmětů v komunikačních kampaních jsme se už mnohokrát věnovali, ovšem jejich shrnutí v Londýně, Paříži, Berlíně, Římě a v Madridu je novinka. O charakteristice respondentů výzkumu je více uvedeno ve statistice, kde je i procentuální porovnání vlastnictví předmětů hlavních kategorií v uvedených evropských městech.

Takže více než osm z deseti účastníků výzkumu si vybaví dárce reklamního či dárkového předmětu! Vyhrává klasická reklamní taška s 89 % a „prohrává“ reklamní kosmetika se 71 %. Průměr ze všech kategorií předmětů 84 % je v každém případě výhra. Více v prvním grafu.

GRAF1


Doba ponechání si předmětů je také významná. Zde vítězí kalendáře a diáře se zajímavým číslem 10,9 měsíců. Ale protože jde o statistiku, je zřejmé, že naprostá většina obdarovaných si váš kalendář nebo diář ponechá celý rok. Například 8 měsíců ponechání si venkovních oděvů zcela jistě není v těchto metropolích dáno nízkou trvanlivostí, ale „diktátem“ módy. Samozřejmě záleží na dodavateli reklamního textilu, aby důvodem delší doby ponechání si oděvů byla nejen kvalita, ale i nadčasový vzhled. Vztahovat šest měsíců vlastnění psacích potřeb k vypsání náplně lze snad u plastových propisovaček, nikoliv u značkových per. Kosmetika s 5,3 měsíci na konci je zřejmá, ovšem předposlední reklamní trička s pouhými 5,8 měsíci by tak krátké době ve značkových variantách pod odkazem teoreticky svědčila o jejich každodenním nošení. Více ve druhém grafu.

graf2


A proč si respondenti reklamní a dárkové předměty ponechávají, nevyhazují je a nepředávají někomu jinému? Tím hlavním důvodem a zlatou nití celého 3DR tématu je jejich využití. Článek z října 2013 pojednává o respondentech v USA z léta toho roku. 77 % z nich si obdržené předměty ponechávalo právě kvůli jejich používání (zde i rozbor hlavních druhů předmětů), což se nijak významně neliší od obyvatel pěti evropských metropolí o rok později – 75 %. Další dva hlavní důvody, tedy atraktivita produktů, a že je příjemné je už jen vlastnit, měly v USA stejných 29 %, zatímco v Evropě atraktivita má výraznější vliv (32 %) než příjemný pocit z vlastnictví (23 %) – viz třetí graf.

GRAF3


Výzkum ASI bohužel nespecifikuje obrovský 3DR svět reklamních předmětů pro volný čas, natož jednu z jeho oblíbených kategorií, kterou jsou nářadí a další reklamní předměty pro zahradu a dílnu. Psali jsme o nich sice v březnu, ovšem správný kutil, chalupář či zahrádkář se na sezónu připravuje už teď, nemůže se jí dočkat, a tak proč mu přípravy nezpříjemnit vhodným dárkem?

Na závěr se vraťme k procentům. Obecně ve všech komoditách reklamních předmětů platí, že pokud se jejich odběratel obrátí na správného dodavatele, všechny uvedené procentní body se mohou blížit stovce.

Přehled nejnovějších článků

Nejoblíbenější produkty

Důvěřuje nám spousta známých značek.

Spolehlivé služby provádíme i pro tisíce středních i malých zákazníků.
Staňte se dalším spokojeným klientem.

Kategorie