Uživatel nepřihlášen
Přihlásit Registrovat
16.06.2020
Sublimace je moderní technika potisku reklamních a dárkových předmětů, která má hodně předností a jen málo omezení.
V seriálu o tiskových technikách jsme pro šestý díl vybrali i
z hlediska fyziky skvost – sublimační potisk neboli stručně sublimaci.
Její název samozřejmě souvisí s jasně definovaným stejnojmenným fyzikálním
jevem, kdy skupenství pevné přechází rovnou v plynné bez předchozího
zkapalnění. Logika věci napovídá, že v podkladovém materiálu následně musí
dojít k desublimaci, tedy opět k přechodu ve skupenství pevné, jinak
by se motiv - prostě řečeno – vypařil. Než si o této technologii povíme další
zajímavosti, podívejme se rovnou na výhody:
1. Nabízí
plnobarevný potisk ve fotokvalitě.
2. Stálé, výrazné a prodyšné barvy s nízkými
náklady.
3. Žádná složitá tisková příprava.
4. Výhodné už od malého počtu tištěných předmětů.
5. Žádné
následné složité úpravy a další manipulace možná už „za tepla“.
Jistou nevýhodu představuje omezení materiálů, na něž lze sublimaci
použít. Vede textil, ale i ten má své limity – musí být světlý a buď ze 100%
polyesteru nebo směsového materiálu, v němž je polyester
zastoupen alespoň ze 60 %. Jaké oděvy jsou tedy k sublimaci přímo
předurčeny? Ty pro outdoor a sport, tedy sportovní kluby mají v sublimaci
pro své členy i fanoušky velkého spojence. Dalšími materiály,
na něž lze sublimaci použít, jsou kov, plast a sklo.
Ve fotokvalitě je sublimační potisk možný díky digitálnímu rozlišení.
Samotný tisk probíhá ve speciální tiskárně pomocí sublimačních inkoustů, které
se nanášejí na transferový papír a odtud je obraz za tepla přenesen
v postupovém lisu nebo konvekční peci na podklad, kde se teplem otevřou
mikropóry a ty zachytí a desublimují páry.
Dost technických dat a už jen trocha historie. K vývoji
jedinečných technologií někdy dochází tzv. „v garážích“, ale to není případ
sublimace. Tu v polovině minulého století nevyvinul nikdo jiný než
americký gigant DuPont, který na začátku 19. století začínal s výrobou -
trhavin. Dopřejte svým cílovým skupinám reklamní předměty s moderním
trhákem mezi tiskovými technikami – sublimací!
Dosavadní články k tiskovým technikám:
Výšivka
– nazvali jsme ji princeznou mezi tiskovými technikami a nejen proto, že
prakticky nejde o potisk. S ohledem na cenu sluší hlavně značkovému
textilu bez ohledu na materiál, tedy od mikrovláken až po kvalitní přírodní
tkaniny.
UV
tisk – podobně jako u sublimace i u UV tisku jde o moderní
technologii určenou k aplikaci plnobarevných motivů ve vysoké kvalitě,
ovšem jen na předměty s hladkým
povrchem.
Ražba - ve 3D
reklamě se užívá vzácněji, a to hlavně na luxusnějších reklamních dárcích z kůže, event. jejích imitací.
Zviditelnění motivu je možné tiskem přes zlatavou či stříbřitou fólii, ale
platí-li, že v jednoduchosti je krása, zvolte u luxusních dárků
elegantní slepotisk.
Tampontisk - jde
o tisk z plochy, kde nosičem je silikonový tampon. Technika, průmyslově
využívaná necelé půlstoletí, je určena pro potisk menších předmětů motivy
i s drobnými detaily, nikoliv však na materiály s hrubým povrchem.
Je-li vládcem sítotisku textil, ten je pro tampontisk tabu.
Sítotisk - stovky
let stará technika, kde jako u jiných nejde o tisk s plochy, ale
protlačováním barev přes sítotiskovou šablonu. Potisknout lze plochy až 450 x
350 mm v široké škále materiálů od textilu až po kovy, tedy i početné portfolio reklamních a
dárkových předmětů.
VŠE O IMI
Obchodní podmínky
Na co jsme hrdí
Pracovní příležitosti
Jsme Vám na blízku
RYCHLÉ ODKAZY
Potisk reklamních předmětů Brno
Potisk reklamních předmětů - rozmanité reklamní předměty s potiskem
Výroba a potisk reklamních předmětů Brno
Reklamní propisky s potiskem
Reklamní hrnky
Reklamní deštníky
Reklamní čepice
Reklamní mikiny
Reklamní bundy
Další weby
Schwarzwolf.cz
KatalogMagic.cz
iMiTrade.sk
Různé
Mapa stránek
RSS
FAQ
© 2021 iMi Partner, a.s. – Velkoobchod s reklamními předměty. Potisk reklamních předmětů (např. reklamní deštníky, hrnky, propisky, čepice, mikiny, bundy a jiný textil). Luxusní reklamní předměty. Rozmanité reklamní předměty s potiskem v řadě variant. In-house grafické přípravné práce, veškerý tisk, gravírování, ražba, výšivka, laser.