Pokročilé
vyhledávání
 

Sublimovat motiv? To je ono!

16.06.2020

Sublimace je moderní technika potisku reklamních a dárkových předmětů, která má hodně předností a jen málo omezení.

V seriálu o tiskových technikách jsme pro šestý díl vybrali i z hlediska fyziky skvost – sublimační potisk neboli stručně sublimaci. Její název samozřejmě souvisí s jasně definovaným stejnojmenným fyzikálním jevem, kdy skupenství pevné přechází rovnou v plynné bez předchozího zkapalnění. Logika věci napovídá, že v podkladovém materiálu následně musí dojít k desublimaci, tedy opět k přechodu ve skupenství pevné, jinak by se motiv - prostě řečeno – vypařil. Než si o této technologii povíme další zajímavosti, podívejme se rovnou na výhody:

1. Nabízí plnobarevný potisk ve fotokvalitě.

2. Stálé, výrazné a prodyšné barvy s nízkými náklady.

3. Žádná složitá tisková příprava.

4. Výhodné už od malého počtu tištěných předmětů.

5. Žádné následné složité úpravy a další manipulace možná už „za tepla“.

Jistou nevýhodu představuje omezení materiálů, na něž lze sublimaci použít. Vede textil, ale i ten má své limity – musí být světlý a buď ze 100% polyesteru nebo směsového materiálu, v němž je polyester zastoupen alespoň ze 60 %. Jaké oděvy jsou tedy k sublimaci přímo předurčeny? Ty pro outdoor a sport, tedy sportovní kluby mají v sublimaci pro své členy i fanoušky velkého spojence. Dalšími materiály, na něž lze sublimaci použít, jsou kov, plast a sklo.

Ve fotokvalitě je sublimační potisk možný díky digitálnímu rozlišení. Samotný tisk probíhá ve speciální tiskárně pomocí sublimačních inkoustů, které se nanášejí na transferový papír a odtud je obraz za tepla přenesen v postupovém lisu nebo konvekční peci na podklad, kde se teplem otevřou mikropóry a ty zachytí a desublimují páry.

Dost technických dat a už jen trocha historie. K vývoji jedinečných technologií někdy dochází tzv. „v garážích“, ale to není případ sublimace. Tu v polovině minulého století nevyvinul nikdo jiný než americký gigant DuPont, který na začátku 19. století začínal s výrobou - trhavin. Dopřejte svým cílovým skupinám reklamní předměty s moderním trhákem mezi tiskovými technikami – sublimací!

Dosavadní články k tiskovým technikám:

Výšivka – nazvali jsme ji princeznou mezi tiskovými technikami a nejen proto, že prakticky nejde o potisk. S ohledem na cenu sluší hlavně značkovému textilu bez ohledu na materiál, tedy od mikrovláken až po kvalitní přírodní tkaniny.

UV tisk – podobně jako u sublimace i u UV tisku jde o moderní technologii určenou k aplikaci plnobarevných motivů ve vysoké kvalitě, ovšem jen na předměty s hladkým povrchem.

Ražba - ve 3D reklamě se užívá vzácněji, a to hlavně na luxusnějších reklamních dárcích z kůže, event. jejích imitací. Zviditelnění motivu je možné tiskem přes zlatavou či stříbřitou fólii, ale platí-li, že v jednoduchosti je krása, zvolte u luxusních dárků elegantní slepotisk.

Tampontisk - jde o tisk z plochy, kde nosičem je silikonový tampon. Technika, průmyslově využívaná necelé půlstoletí, je určena pro potisk menších předmětů motivy i s drobnými detaily, nikoliv však na materiály s hrubým povrchem. Je-li vládcem sítotisku textil, ten je pro tampontisk tabu.

Sítotisk - stovky let stará technika, kde jako u jiných nejde o tisk s plochy, ale protlačováním barev přes sítotiskovou šablonu. Potisknout lze plochy až 450 x 350 mm v široké škále materiálů od textilu až po kovy, tedy i početné portfolio reklamních a dárkových předmětů.


Facebook
Facebook

VŠE O IMI
Obchodní podmínky
Na co jsme hrdí
Pracovní příležitosti
Jsme Vám na blízku

RYCHLÉ ODKAZY
Potisk reklamních předmětů Brno
Potisk reklamních předmětů - rozmanité reklamní předměty s potiskem
Výroba a potisk reklamních předmětů Brno
Reklamní propisky s potiskem
Reklamní hrnky
Reklamní deštníky


Reklamní čepice
Reklamní mikiny
Reklamní bundy

Další weby
Schwarzwolf.cz
KatalogMagic.cz
iMiTrade.sk

Různé
Mapa stránek
RSS
FAQ

ippag